19-08-2012

The Immortal Rules - Julie Kagawa

Korte inhoud
Voor een korte inhoud verwijs ik jullie door naar goodreads.

Mijn mening
Het boek dat ik juist voor The Immortal Rules gelezen heb, is Darkness before Dawn door J.A. London, een boek met eigenlijk hetzelfde concept: een dystopische wereld waar vampiers met de plak slaan.
Persoonlijk, vind ik Darkness before Dawn niet goed en teleurstellend. Daarom wist ik niet of dit boek wel iets voor mij zou zijn, omdat in verschillende reviews van Darkness before Dawn stond dat The Immortal Rules gelijkaardig was. Maar toevallig was hij voor €0,99 op Amazon, en dat kon ik toch niet laten liggen, het eerste boek van de nieuwe reeks van Julie Kagawa, de schrijfster van The Iron Fey serie. Ik ben uiteindelijk blij dat ik dit boek gelezen heb, niet alleen omdat ik het een heel leuk boek vond, maar ook omdat het contrast tussen Darkness before Dawn en The Immortal Rules heel duidelijk is door ze na elkaar te lezen. Twee boeken met hetzelfde concept: mensen onderworpen aan vampiers, die toch mijlenver uit elkaar liggen.

Nu, het hoofdpersonage, Allison, woont in een vampierstad en is één van de unregistered, mensen die niet geregistreerd zijn en dus ook geen voedselbonnen krijgen in ruil voor bloed. Het boek bestaat uit vier delen en van die, is alleen get eerste deel met Allison als mens. In de andere drie delen is Allison een vampier. Wat ik leuk vind aan Allison is dat ze slim is. Als mens én als vampier. Als mens heeft Allison door dat om te overleven (toch als Unregistered) je jezelf op de eerste plaats moet zetten. Het wordt dan ook haar ‘dood’ wanneer ze dat niet doet, die ene keer. Als vampier snapt Allison dat relaties met mensen niet slim zijn. 

Zo ver voor Allison, een intelligent en sympathiek hoofdpersonage. Voor de rest kom je uiteraard ook nog andere personages tegen, maar omwille van spoilers laat ik die nog in het duister hangen

Om te besluiten: Ik vind dit boek beter dan de boeken van The Iron Fey, alhoewel ik hoge verwachtingen heb voor het vierde boek, The Iron Knight, dat ik nog niet gelezen heb. The Immortal Rules is een tof dystopia boek en heeft bovenal ook een originele kijk op vampiers, een aanrader!

Cover
Ik ben geen fan van de cover. Zo'n groot gezicht is iets wat mij normaal al niet aanspreekt en dit is geen uitzondering.

Goodreads-sterren
4,20

Info
  • Titel: The Immortal Rules
  • Auteur: Julie Kagawa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten